dilluns, 18 de gener del 2010

Desgavell Show Time...

Desgavell va ser un grup que vaig escoltar en el seu disc "Matant el temps" fa ja 1 o 2 anys, no m'enrecorde, i es que per dir la veritat, va ser un grup que per eixe temps vaig considerar com el "típic" grup d'ska paxanguer valencià sense molt que aportar a la música. Però, tot va canviar fa uns mesos.

Escoltant el programa de ràdio de Josep Nadal, eixe que tant m'agrada: Ràdio Ghetto quan anava tranquilament en el bus, vaig escoltar un nou tema de aquest grup. Va ser "Desgavell Show Time", la canço que obri el disc amb el mateix títol. Un tema amb força, amb un toc de canço del circ, lletra criticant el sistema i la corrupció d'aqui, de València i amb eixe toc de "El Gran Circ dels Invisibles" d'Obrint Pas que tant m'agrada. Quan vaig arrivar a casa, vaig intentar baixar-me el disc sencer de Desgavell. Sols un tema m'havia eclipsat, imagina't tot un disc! Sols vaig trobar per descarregar 3 cançons: "Desgavell Show Time" (la canço "del circ de la corrupció"), "Boig" i un tema amb La Raiz on barejen l'ska dels Desgavell amb el raggamuffin dels de Gandía "Pels carrers".

Com que els 3 temes em van agradar molt, vaig passar-me per Partisano (al barri del carme, València) per comprar el disc sencer dels Desgavell. 11 magnífiques cançons per no més 8€. Amb unes lletres impresionants, un só millorat respecte al primer disc i sorpreses com l'intro del film alemany "Los Edukadores" a la canço "Abans de ser esclau" o la referencia al Miquel Martí i Pol a "Obrim els ulls" ( per a mi la millor canço del disc), deixen este disc com probablement el millor disc d'ska del 2009 i com una gran aportaçio a que l'ska valencià no té res que envejar al de la resta del mon.

Descarrega't 3 cançons del disc: http://www.jamendo.com/es/download/album/57662/?output=contentonly

http://www.myspace.com/desgavell

3 comentaris:

  1. 3 temes només?? voldràs dir tot el disc!!!

    la veritat que Desgavell ha millorat moltissim, i aquest CD ho demostra!

    ResponElimina
  2. Per cert, a València al 2009 s'han parit molts CDs genials de Ska, i tots els podeu escoltar ací

    http://www.valenciaska.net/fm/

    Salut!!

    ResponElimina
  3. Es pot descarregar tot el disc a http://www.desgavell.org/musica.html

    ResponElimina